Persberichten: stad verkoopt Oude Pastorij.

Stad verkoopt Oude Pastorij

(Het Nieuwsblad, 26/11/2010, ENV)

Ekeren Vlaams Belang Ekeren voerde begin oktober actie om de leegstaande en verloederde Oude Pastorij in Ekeren-Donk te renoveren en er een bestemming aan te geven. Van schepen Guy Lauwers (SP.A) kreeg de partij nu te horen dat de stad aan AG Vespa de opdracht heeft gegeven om het gebouw te verkopen.

‘Het districtsbestuur kan voor de verkoopsvoorwaarden een advies geven of het gebouw al dan niet afgebroken mag worden’, stelt schepen Lauwers. Vlaams Belang eist alvast dat het gebouw behouden blijft en niet wordt afgebroken. ‘Wij zijn bezig met het opstellen van een uitgebreid advies aan de stad met betrekking tot het patrimonium op Ekers grondgebied’, zegt districtsvoorzitter Ronny Kruyniers (SP.A). ‘Waar mogelijk moet dit patrimonium gerenoveerd worden en een bestemming krijgen. Als er dan toch bepaalde eigendommen verkocht moeten worden, vinden wij dat de opbrengsten opnieuw in Ekeren moeten worden geïnvesteerd. Dit advies zal op de districtsraad ter stemming worden voorgelegd.’

Oude Pastorij Donk te koop

(Het Laatste Nieuws, 26/11/2010, FSE)

Oude Pastorij Donk te koop

De stad Antwerpen heeft geen plannen om de Oude Pastorij van Ekeren Donk te renoveren. Meer nog, het stedelijke vastgoedbedrijf Vespa heeft van schepen Ludo Van Campenhout (partijloos) de opdracht gekregen om de Oude Pastorij te verkopen. Onlangs voerde Vlaams Belang nog actie voor het behoud en de renovatie van de Oude Pastorij die al jaren staat te verkommeren.

Misschien bent u ook geïnteresseerd in ...